OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Har du søkt skoleplass?

2. gangs inntak finner sted 26. juli. Du må svare på dette innen 1. august.

Vanlige spørsmål som vi ofte får fra dere som har søkt videregående skole

Du er her:

Vi er Nordlands kandidat til Dronning Sonjas skolepris for likeverd og inkludering

Utsmykning i gulvet på skolen - Klikk for stort bildeUtsmykning i gulvet på skolen Svein Nygård Sandnessjøen videregående skole er av Statsforvalteren nominert som Nordlands kandidat til Dronning Sonjas skolepris 2021.

Som eneste kandidat fra Nord-Norge kan vi dermed si vi er best i Nord-Norge på inkludering og likeverd. I finalen er det 19 kandidater, én vinner og 18 andreplasser.  Vinneren får diplom, kr 250.000 og kunstverk av HM Dronning Sonja, og blir kunngjort på slottet 30. september av dronning Sonja