Vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse

Ons 07.02 kl 09-1430 blir det vaksinering på helsesykepleierkontoret.

Man 05.02 kl 1145 blir det informasjon og anledning til å stille spørsmål i auditoriet for elevene.

Det er ingen timebestilling, men elevene oppfordres til å fordele seg utover dagen. Elevene må vente 20 minutter etter vaksinen er satt før de kan gå tilbake til undervisningen.

Vaksinen koster 350 kr og betaling er pr Vipps. Vaksinen som benyttes heter Nimenrix og har en varighet på 10 år.

FHI anbefaler at alle som skal delta i russetiden tar vaksinen. Det er altså et tilbud til ALLE elever ved SVS, ikke bare de som er russ i år.

Ungdom og vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse - informasjon fra FHI