Visjon og verdigrunnlag

Vi har en visjon om å levere «Kvalitet – med blikk for den enkelte». I dette ligger at vi ønsker å se akkurat deg, med dine evner og dine talenter.  Vi jobber for å tilby et godt læringsmiljø, sosialt og faglig, slik at du som elev kan dra nytte av det for din trivsel og din læring.

For å oppnå dette har vi alltid med oss våre grunnverdier.

• Kunnskap
  • Omsorg
  • Muligheter
  • Profesjonalitet
  • Individualitet
  • Samhold

Sammen blir disse grunnverdiene KOMPIS.

Elevenes læring

Vi ønsker at alle våre elever skal oppleve mestring og utvikling. For oss som jobber her betyr det at vi følger opp hver enkelt med forventninger og tett dialog om faglig og sosial utvikling. Undervisningen kjennetegnes av:

• Tydelige og realistiske forventninger fra oss til deg.
  • Varm og tydelig klasseledelse
  • Variert og relevant undervisning
  • Vurderingssituasjoner som skal gi læring
  • Tverrfaglig arbeid

Skolemiljø

Sandnessjøen videregående skole er tilknyttet organisasjonen «MOT». Dette betyr at vi skal være med på å utvikle robuste ungdommer som inkluderer alle. MOT er en ungdoms- og samfunnsbygger, som styrker ungdoms bevissthet og mot – til å leve, til å bry seg og til å si nei.

Organisering

Lærerne jobber tett sammen i team rundt både klasser og fag. Målet er at hver enkelt elev skal bli sett, utfordret og støttet for å lykkes best mulig. Alle som jobber på skolen har fokus på vår visjon om kvalitet med blikk for den enkelte. Det betyr at du alltid skal bli møtt av positive mennesker som er her for å hjelpe deg.