Skolemiljøutvalget

Skolemiljøutvalget skal medvirke til at skolen, de ansatte og elevene tar aktivt del i arbeidet for å skape et godt skolemiljø.

Alle videregående skoler skal ha et skolemiljøutvalg (SMU). Skolemiljøutvalget består av elever, ansatte og skoleledere, men elevene skal være i flertall.

Utvalget kan uttale seg og gi råd til skolen i saker som omhandler skolemiljøet, men kan ikke fatte bindende vedtak. For mer informasjon kan lese i opplæringsloven kapittel 9a på Lovdata.no

Følgende sitter i SMU dette skoleåret

Assisterende rektor: Rune Lie-Gjeseth

Avdelingsleder: Renee Hilda Waara