Skolehelsetjenesten

Skolehelsetjenesten arbeider både helsefremmende og forebyggende. Vår helsesykepleier heter Hilvi og tilbyr veiledning, støtte og hjelp til alle elevene ved skolen.

Hvor og når kan jeg kontakte helsetjenesten?

Hilvi har kontordag på skolen mandag og onsdag fra klokka 09.00-14.00 og dere finner henne i tredje etasje på rom 357 og på telefon nr. 41 58 56 60.

Du kan også følge Hilvi på Snapchat og avtale timer der. Brukernavn er helsesplhilvi

Hva kan jeg snakke med helsetjenesten om?

Du kan snakke om helse og trivsel, bekymringer for deg selv eller noen du kjenner osv. Du kan også få henvisning til annen kvalifisert hjelp dersom du trenger det.

Skolehelsetjenesten arbeider tverrfaglig og vil ofte samarbeide med lærere, rådgivere, miljøtjenesten og andre ansatte på skolen. Du selv bestemmer hva skolehelsetjenesten kan ta opp med de andre. Helsetjenesten har taushetsplikt.

Kommunalt tilbud

Det finnes i tillegg et kommunalt tilbud som heter ”åpen helsestasjon”. Det er hver torsdag fra kl 13.00 - kl 15.00, og gjelder hele skoleåret. På ”åpen helsestasjon” kan eleven ta opp spørsmål som angår helse og/eller trivsel. Her vil du kunne snakke med både helsesøster og lege, gratis.

”Åpen helsestasjon” finner du på Helsesenteret i Torolv Kveldulvsonsgt. 76.