OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Rådgivningstjenesten

Vi hjelper deg med å ta gode valg, enten det gjelder utdanning eller hvilket yrke du bør satse på. Har du personlige problemer? Snakk med oss, vi kan sikkert hjelpe deg.

Hvor finner jeg rådgiverne?

Rådgiverne holder til i første etasje på rom 177 og 178. Du kan også kontakte dem ved å sende e -post eller sms.

Hva kan jeg spørre rådgiverne om?

• veiledning i forhold til valg av yrke og utdanning
  • utdanningsveier i Norge og i andre land
  • yrkesområder og arbeidsmarkedet lokalt, nasjonalt og internasjonalt
  • søknadsfrister, inntakskrav og finansieringsordninger innen opplæring
  • jobbsøking og andre søknadsprosedyrer

De kan også være til hjelp om du har utfordringer av mer privat karakter som f.eks. med venner, familie, klassemiljø, seksualitet, ensomhet osv.

Klassefordeling

Våre to rådgivere Kjersti og Finn Roar, har ansvar for hver sine klasser fordelt på både yrkesfaglig og studieforberedende programområder.

Finn Roar: HO1A, HO1B, HO2H, HO2A, ST1A, ST2A, ST3A, ID2A, NA1A, NA2A, EL2A, ID1A, ID3A

Kjersti: TP1A, TP1B, TP2A, TP2M, EL1A, SS2A, NA3A, ST1B, ST2B, ST3B, ID2A, PB3A